葡萄

五小時的打工結束剩下的只有疲憊。在5號上塞車塞了很久,滿腦子只想著"我得撐著精神不能打瞌睡!"
適逢週三是Henry's Farmer Market Double Sale日,電話裡他貼心的說要和我會合,陪我一起去。

晃了一圈,只是要囤點特價的蔬果。瞥見葡萄在打折;兩磅五塊錢!我忍不住走了過去。

好累又肚子正餓,加上想著大概半年沒吃葡萄了。這樣一來一回的動著念頭,似乎加深了想要購買的衝動。
挑了一會青葡萄,隨手一秤,兩磅正好五塊。我為難的看著他,說"好貴,對不對?"

自從陵推薦Henry's是買蔬果的好地方,我一向都自豪的可以在這裡買到好deal,低價安全退場。更常有一毛多就買到一大帶新鮮蔬果的輝煌記錄。他聽完我的低聲咕儂,說

"都可以,take whatever you want!"

我開心的挑了一小包三塊多的紅無子葡萄。作為是今晚奢侈的享受!
在努力賺錢省錢的這陣子,他抓住機會就寵我讓我買想要的食物,是今天再一次要記得的暖暖感動。


Traffic on Freeway 5 somehow was pretty bad this afternoon. Maybe it was because of the rain, maybe it was just the traffic load causing jam. I was tired driving due to the work today. Switching between CDs and radio, I kept reminding myself "be alert! Don't fall asleep!"

Wednesday is Henry's Weekly Double Sale Day. In the phone, Joe said he would meet and go with me. Broccoli and carrot are on sale, so does grapes! 2lbs for $5! I looked at him hesitantly. Randomly picking one bag, surprisingly it shows 2lbs on the meter. "well, it's expensive, right?" saying slightly, I thought this is still too expensive for me. With some price discussion conversation, he then said, "it's o.k. You can buy whatever you want!" "Really?!" Feeling pampered, I picked red seedless grapes and knew that this is another day to cherish his treasuring me.

0 Responses to "葡萄"